Selasa, 26 Mac 2013

Contoh Berita Terkini


Dadah Dalam Kasut

BUKIT AMAN, 26 Mac 2013 – Bertempat di Dewan theatrette, Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) telah mengadakan sesi sidang media berkenaan kejayaan PDRM menumpaskan tiga kes aktiviti penyeludupan dan pengedaran dadah yang melibatkan warga asing dan warga tempatan. Semua yang berjaya diberkas adalah seramai lapan orang iaitu tujuh lelaki dan seorang perempuan. Empat lelaki warga Nigeria,satu lelaki warga seira leone,satu lelaki Pakistan serta satu lelaki warganegara tempatan. Turut ditahan ialah seorang perempuan warga Indonesia.
Kes pertama berlaku pada 21 Mac 2013 lebih kurang jam 11.00 malam, JSJN Bukit Aman telah berjaya menangkap seorang lelaki warganegara Pakistan di KLIA yang tiba dengan penerbangan Qatar Airways dari Doha ke Malaysia dan berjaya merampas 850 Gram dadah jenis Syabu dan berjaya membongkar modes operandi terbaru yang digunakan oleh keldai dadah iaitu dengan cara menyembunyikan dadah di dalam pelapik kasut yang telah diubahsuai.

Dalam kes kedua yang berlaku Pada 21 Mac 2013 lebih kurang jam 11.10 malam, JSJN Bukit Aman telah membuat serbuan ke atas sebuah kereta Honda Accord di kawasan Kampung Rawa, Georgetown Pulau Pinang dan berjaya menangkap seorang lelaki warga tempatan yang merupakan pengedar dadah yang bergiat aktif sekitar Pulau Pinang dan Kedah. Kejayan tersebut membawa kepada rampasan 16 Kilogram dadah jenis Heroin,50 Gram dadah jenis Syabu dan wang tunai berjumlah RM 5371.00.

Pada 24 Mac 2013 lebih kurang jam 9.20 pagi, satu lagi cubaan penyeludupan dadah berjaya dipatahkan PDRM apabila seorang perempuan warganegara Indonesia berjaya ditangkap seterusnya membawa kepada penangkapan empat lelaki Nigeria dan seorang lelaki Sierra Leone yang disyaki menjadi dalang dalam sindiket ini.
Kesemua dadah yang dirampas bernilai RM637,000.00 dan kini ditahan untuk siasatan lanjut dibawah SEK.39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan jika disabitkan kesalahan boleh dijatuhkan hukuman mati mandatori.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan