Rabu, 24 April 2013

contoh berita 21 Oktober 2012

Pelajar hasilkan seni lukisan mural
 
KUALA LUMPUR: "Saya ambil masa empat hari untuk menyiapkan lukisan mural ini. Ada kala terpaksa curi masa satu hingga dua jam ketika dan selepas waktu persekolahan," kata Nurin Fathiah Zahrullail.
   Nurin antara peserta yang menyertai pertandingan lukisan mural anjuran SP Setia yang diadakan sempena Setia Community Day, di sini, semalam.
   Murid tahun enam Sekolah Kebangsaan Bukit Pantai itu berkata, galakan bapa dan rakan selain minat mendalam terhadap mural menyebabkan dia terpilih menyertai pertandingan itu.
   "Sebelum ini saya selalu melukis mural di sekolah. Misalnya jika ada perayaan besar seperti Hari Kebangsaan, guru menyuruh saya melukis di dinding sekolah dengan tema yang ditetapkan.
   "Untuk lukisan kali ini, saya tekankan konsep bangunan tinggi serta kehijauan alam di ibu kota. Mujur ada ayah yang sering menemani saya menyiapkan lukisan disamping memberikan semangat," katanya.   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan